20 Haziran, 2011

heyamola ada lokantası, heybeliada

Şişko olduğuma bakmayın, yemekle aram pek yoktur. Koskaca bir ömrü 3 çeşit yemekle geçirebilirim. Leziz yemeklerde yaşam sevinci bulanlara, damak zevki gelişmiş insanlara, her gittiği coğrafyada yeni bir şey denemekten mutlu olanlara çok imrenirim.

Restoran seçerken önce sandalyesini kontrol ederim; rahat değilse, bi daha ben oraya zor giderim.

Sonra atmosferine bakarım; manzara, huzur, samimiyet, ortama ait hissetmem benim için önemlidir.

Servis kalitesinin iyiliği-kötülüğü benim için çok farketmez; en düdük mekanda bile gereken hizmeti alacağım garantidir (Allah kimseyi benim çenemle karşılaştırmasın:P)

Bunların üstüne bir de ortamdan muhabbet ve hikaye ürüyorsa, o mekan kesinlikle benim mekanım olur!

Bu girizgahı boşuna yapmadım:) Pansiyon okurlarının değişik zamanlarda, değişik yazılarda bahsini duyduğu, elini attığı her işi benzeri zor bir kalite ile gerçekleştirdiğine defalarca şahit olduğum, hani "hayat adamı" derler ya, bu ifadenin acayip hakkını veren, birlikte çıktığımız her seyahati benim için büyük bir eğlenceye dönüştüren, muhabbetine doyum olmaz arkadaşım Basir (ki kendisi her zaman benim hayallerimi önden gerçekleştiren, şu hayatta gerçekten o olmak istediğim ender kişilerdendir) Heybeliada'da şahane bir mekan açtı: HEYAMOLA ADA LOKANTASI !

İskelenin tam karşısında, sol köşede kalan Heyamola'yı ıskalamak neredeyse imkansız.

Heyamola'nın zengin kahvaltısıyla başladığım güne, ada çevresinde bir bisiklet turuyla devam ettim. Heybeli kaç kulaç uzağımdaydı sahi? Bunca zamandır gitmeye üşendiğim için kendime sitem ettim. Öğleden sonra Ege otlarıyla hazırlanmış mezeler, bir kadeh şarap... Benden güzeli yoktu billahi o an:) Ve sonunda nirvanaya ulaştıran yemek; ahtapot tandır!

Benim gibi damak fakiri bir insanın bile gözünü döndüren lezzetlerin mimarları; Datça'daki Fevzi'nin Yeri'nden tanıyabileceğiniz Semra Hanım ve Kaş'taki Bi Lokma'dan hatırlayabileceğiniz Esra Hanımmış...

Heybeliada'nın yeşili, mavisi, deniz kokusu... Basir'in muhabbeti... Heyamola'nın lezzeti, kucaklayıcı atmosferi... Bana acayip iyi geldi!

Yolunuz düşerse, bu dost mekana Pansiyon'dan bir selam söyleyin...

7 yorum:

sumru dedi ki...

Bir süre önce arkadaşlarımla geldiğim bu harika yerde, rahatsız olmama rağmen tatmadan yapamadığım harika yemekler yedim. şehre dönüşte hemen başka arkadaşlarımı yolladım. Şimdi de bir Pazar kahvaltısı için gideceğim. Umuyorum ki o günkü gibi mutlu mesut ayrılırım oradan. Teşekkürler hepinize, elinize gönlünüze sağlık. Sumru Sekban.

Adsız dedi ki...

Heyamolanin telefon numarasini verirmisiniz

OzlemPansiyon dedi ki...

Heyamola Ada Lokantası: 0216 351 11 11

Adsız dedi ki...

iyi aksamlar verdıgınız numarayı 30 dakıkadır arıyorum ancak meskul.
galiba ilgi yok. yok yok

Adsız dedi ki...

buyuk bır ıhtımal yemek tarıflerını telefonda verıyorsunuz

OzlemPansiyon dedi ki...

sevgili adsız, mesajını ilettim yetkililere. yılbaşı nedeniyle kurulan ses sistemi yüzünden telefon hattında bir sorun olmuş. artık sorun çözülmüş.

sevgionural dedi ki...

Ex-friend....
yıllar önce Konya'da küçük,sevimli,mütevazi ama bir o kadar da günün o koşullarında servisi,sunumu,müzikleri,dekorasyonu ve tabiki işletmecinin o tarz ve entellektüel yapısınında farkını sergileyen bir mekan açılmıştı...kısa sürede üniversite gençliğinin popüler mekanı idi artık,farkın farkına varanların müdavim yeri olmuştu,vazgeçilmez,alternatifsiz ve tiryakilik yaratan...HEYYAMOLA.O zamanlardan belliydi o gencecik girişimci ruhun bgün ve bugüne kadar başardığı tüm işlerde böylesi güzellikler yakalayacağıYolun açık olsun sevgili Basir,Antalyadan SEVGİler....